artikel headerimage

30/3/2022

Alfa Romeo Giulia en Stelvio “ESTREMA”: voor echte autopuristen

Alfa Romeo presenteerde de Giulia en Stelvio "ESTREMA" speciale series in Hinwil, in het hoofdkwartier van het Alfa Romeo F1 Team. De "ESTREMA"-modellen, de eerste speciale serie op wereldniveau, hebben een afwerking die hen aan de top van het gamma plaatst, omdat zij het beste belichamen op het vlak van technische en dynamische oplossingen, stijl en sportiviteit.

de technische mogelijkheden en sportiviteit van Alfa Romeo

De Giulia en Stelvio MY22 "ESTREMA" maken hun debuut en betekenen een nieuwe fase in het sportieve DNA van het merk. Als eerste speciale serie die wereldwijd wordt verkocht en die de prestaties van Alfa Romeo op wereldniveau brengt, staat "ESTREMA" synoniem voor een perfecte combinatie van technische verfijning en rijplezier. De nieuwe strategie van het Alfa Romeo-gamma berust voortaan op een eenvoudig principe: vier uitrustingsniveaus - Super en Ti - met een welomschreven karakterisering om aan de behoeften van de meest veeleisende klanten te voldoen, en - Sprint en Veloce - ontworpen om de sportiviteit van het merk te onderstrepen. De definitie 'ESTREMA' staat bovenaan het gamma, knipogend naar de supersportieve Quadrifoglio versie.

Deze modellen zijn gericht op klanten - vaak omschreven als "rijpuristen" - die op zoek zijn naar de emoties die met hun voertuig gepaard gaan. Een kenner-klant, minder gehecht aan de gespierdheid van de esthetiek, maar attent op technische oplossingen die in staat zijn evenwicht en uitzonderlijke rijdynamiek te bieden.

De nieuwe actieve ophangingen zijn standaard: dankzij hun vermogen om zich aan de rijomstandigheden en de rijstijl aan te passen, dragen ze bij tot een uitzonderlijk rijcomfort zonder afbreuk te doen aan het sportieve rijgedrag en het rijplezier. Het "Alfa Active Suspension"-controlesysteem beheert de ophangingen en dempers in constante interactie met de CDC (Chassis Domain Control) en de DNA, die zijn interventie afstemt op de geselecteerde modus.

Op de ESTREMA versies is het mechanisch zelfblokkerend differentieel altijd standaard. Het garandeert stabiliteit en een hoge mate van controle in alle omstandigheden met grip, en verdeelt het koppel en de tractie zelfs bij het uitkomen van bochten, bij hoge snelheden en tijdens het accelereren.



Zowel van buiten als van binnen valt deze serie op door hun sportieve look met het overheersende gebruik van carbon. Aan de buitenkant vallen de koolstofvezel afwerking van de spiegels en de V-vormige grille op. Donkere tinten kenmerken de specifieke 'ESTREMA'-badge die in de bumper is geïntegreerd, de lichtmetalen velgen - 19" voor de Giulia en 21" voor de Stelvio - en de remklauwen. Dezelfde sportieve look is terug te vinden in het interieur, waar sprake is van koolstofvezel afwerking en Alcantara® zetels - een uniek materiaal dat rekening houdt met zowel esthetiek als functionaliteit. Rode stiksels op het dashboard, de zetels, het stuurwiel en de versnellingspook versterken de exclusiviteit en sportieve uitstraling van het model nog verder.

De Giulia en Stelvio "ESTREMA" zijn uitgerust met een 280 pk sterke 2.0 Turbo benzine- of 210 pk sterke 2.2 Turbo dieselmotor, die beide gecombineerd zijn met een 8-traps automatische transmissie en Q4 vierwielaandrijving. De uitrustingslijst wordt gecompleteerd door een Harman Kardon-audiosysteem met 14 luidsprekers.