artikel headerimage

19/11/2024

Alfa Romeo Junior, finalist voor "Auto van het Jaar".

Alfa Romeo kondigt met trots aan dat het de laatste fase heeft bereikt van de felbegeerde internationale "Auto van het Jaar"-award. De Junior werd getest en beoordeeld door een jury van experts uit de auto-industrie, bestaande uit 59 autojournalisten uit 23 Europese landen.

De shortlist brengt het aantal titelkandidaten terug van 42 naar slechts 7 auto's; vanaf nu worden ze onderworpen aan verdere technische analyse en dynamische tests. Van de 7 wordt de auto met de meeste stemmen uitgeroepen tot "Auto van het Jaar" op het Autosalon van Brussel op 10 januari 2025.

Sportief in hart en nieren, compact van formaat en Italiaanse stijl op het eerste gezicht. Junior is ook de nieuwe toegangspoort tot de Alfa Romeo wereld voor iedereen, Alfisti fans en daarbuiten, die heeft gewacht op de terugkeer van het merk in het segment. Om een leidende rol te spelen, biedt Alfa Romeo de sportiefste en spannendste compacte auto om in te rijden in de hele klasse, de enige die in gesprek kan gaan met liefhebbers van de Giulietta en Mito, en een nieuwe generatie Alfisti-fans kan aantrekken. Junior is inclusief en biedt iedereen de kans om toegang te krijgen tot een onderscheidende en aantrekkelijke auto. Zijn missie is om een nieuwe generatie voor zich te winnen door middel van een nieuwe designtaal. Zijn aangeboren aanleg voor sportiviteit, bedoeld als een boeiende rijervaring in het dagelijks leven, blijft overeind.

Junior wordt voorgesteld als een cool en uniek object, dat een fascinerende stijl combineert met de meest geavanceerde technologie op het gebied van comfort, connectiviteit en rijdynamiek. Compromisloos comfort, zoals blijkt uit de grootste kofferbak onder de premium concurrenten (400 L). Het commerciële voorstel voor Junior is het breedste in het segment en biedt volledige keuzevrijheid zonder ooit in te boeten aan zijn kenmerkende sportiviteit.

Junior is verkrijgbaar in de "IBRIDA"-configuratie, een 136 pk sterke 48V Hybrid VGT (Variable Geometry Turbo), de eerste in het segment met optionele Q4 vierwielaandrijving, en als de "ELETTRICA", in twee vermogensvarianten met 156 pk en een actieradius tot 410 km, evenals de sportievere 240 pk sterke VELOCE, de belichaming van Alfa Romeo's sportieve DNA.