artikel headerimage

05/10/2022

De Abarth Community geeft vorm aan de laterale striping van het merk voor de toekomst.

Na het grote succes van de vorige geluids- en kleurensurveys, is het nu de beurt om de laterale stickers van de Abarth van de toekomst te ontwerpen. Twee herinterpretaties van de historische Abarth belettering: "Scratch" en "Shift". De derde fase van het Abarth Performance Creators project, een project waarbij liefhebbers van het merk actief deelnemen aan het ontwerpen van de toekomst van het merk, is in volle gang.

Het avontuur van de "Abarth Performance Creators", het interactieve instrument dat de fans van het merk in staat stelt om mee te denken over de Abarth van morgen, gaat door. Deze keer worden de nieuwe zijstickers voor de Abarth van de toekomst ontworpen. Na de massale respons op de oproep van de Scorpione Community om een voorkeur uit te spreken voor het geluid en de nieuwe kleuren, die met bijna 200.000 stemmen werd bekroond, richt het merk zich opnieuw tot zijn fans.

Vanaf vandaag kunnen liefhebbers deelnemen aan de derde ronde van de online poll - op de Facebook-, Instagram- en TikTok-pagina's van het merk - en hun favoriete stijl kiezen voor de nieuwe zijstrepen die de carrosserie van de nieuwe Abarth’s zullen sieren, in overeenstemming met de stichtende waarden van het merk: Stijl en Prestaties. Deze stickers maken immers integraal deel uit van de geschiedenis van het merk, aangezien zij in de loop der jaren het karakter en de persoonlijkheid ervan hebben geaccentueerd.

Er zijn twee herinterpretaties van traditionele belettering, opnieuw bekeken vanuit een digitaal perspectief: de Scratch en de Shift. De eerste streep is geïnspireerd op een "glitch"-effect, dat korte moment van "verschuiving" in een elektronisch of computersysteem. Het resultaat is een futuristische streep die de Scorpio gif 'injecteert' in de digitale wereld en de adrenaline van het rijden in de toekomst van mobiliteit brengt. Een stilistische benadering in ware Abarth stijl. De tweede sticker, Shift genaamd, heeft een driedimensionaal effect dat de sportieve ziel van Abarth nog meer versterkt. De originele belettering lijkt te zijn gebeeldhouwd op het metaal van de carrosserie en komt nog beter tot zijn recht in de nieuwe kleurstelling.

Twee ontwerpen met opvallende, futuristische ontwerpen, maar diep geworteld in de geschiedenis van Abarth: welke zal de vele fans over de hele wereld voor zich winnen?

Op dit moment heeft "The Scorpionship" Community - waar u gratis lid van kunt worden op abarth.com/scorpionship - meer dan 160.000 leden, waaronder Abarth fans en eigenaren. Er zijn 93 officiële clubs in de wereld, in 22 landen en op vier continenten. Hun passie kent geen grenzen, zoals eind 2020 werd aangetoond tijdens de Abarth digital day, toen de Community het Guinness World RecordsTM binnenhaalde voor de grootste digitale bijeenkomst die ooit werd georganiseerd.