artikel headerimage

07/6/2022

Jeep 4xe beloont klanten voor hun duurzame rijgewoonten

Jeep® beloont zijn klanten met een beloningssysteem voor het meest milieuvriendelijke rijgedrag. Het programma is ontwikkeld door de groene start-up Kiri Technologies in samenwerking met de e-Mobility Business Unit van Stellantis.

Na een lancering in maart 2021 voor de New Fiat 500 en met al meer dan 6.000 klanten die actief zijn op het Kiri-platform, wordt het programma nu uitgebreid naar het volledige Jeep 4xe-gamma en dus ook naar de plug-in hybride versies van de Renegade, Compass, Wrangler en de volledig nieuwe Grand Cherokee, waarvan de laatste in de tweede helft van 2022 op de markt zal komen.

Het initiatief is ontwikkeld door de groene technologie start-up Kiri Technologies in samenwerking met de e-Mobility Business Unit van Stellantis, waarbij gebruik is gemaakt van de ervaring van Stellantis op het gebied van digitale diensten voor klanten uit de automobielsector.

In de "Jeep"-app kunnen klanten hun KiriCoin-saldo, laadprestaties en rijstijl controleren, allemaal in realtime. Het programma is er vooral op gericht particuliere en openbare oplaadpunten voor Jeep 4xe-modellen aan te moedigen en de klanten ertoe aan te zetten gebruik te maken van de volledig elektrische rijmodus die daaruit voortvloeit.

Kortom, "hoe meer u oplaadt, hoe milieuvriendelijker u rijdt, hoe meer u de kosten van het gebruik van uw Jeep verlaagt en... hoe meer KiriCoin u ontvangt.

"Het merk Jeep versnelt zijn weg naar elektrificatie: na de lancering van de Renegade en de Compass 4xe in 2020, gevolgd door de Wrangler 4xe in juni 2021, was een op de drie verkochte auto's in maart 2022 een plug-in hybride, waardoor het merk de leider werd op het gebied van voertuigen met een lage uitstoot op de Italiaanse markt. En met de lancering van de gloednieuwe Grand Cherokee, die in de tweede helft van 2022 zijn intrede doet, maken we ons aanbod van elektrisch aangedreven voertuigen in Europa compleet. Tegelijkertijd zullen we de verkoop van niet-geëlektrificeerde motoren op belangrijke Europese markten stopzetten als teken van ons engagement om alle Europese klanten de emissievrije vrijheid van de toekomst te bieden," aldus Antonella Bruno, Jeep brand manager voor het bredere Europa.

"Dit is nog maar het begin van een geweldig verhaal en een groot succes voor Jeep®. Op 1 maart onthulde onze CEO Carlos Tavares beelden van de eerste volledig elektrische Jeep als onderdeel van het strategische plan van Stellantis. En Kiri maakt deel uit van die duurzame reis voor het merk," concludeerde ze.

Meer bepaald beloont het Kiri-project milieubewuste bestuurders door een digitale munt te verzamelen, KiriCoin, die kan worden gebruikt om goederen en diensten te kopen op een speciale 'groene' marktplaats, met meer dan 350 merken die een duurzaam aanbod hebben. Dit alles wordt mogelijk gemaakt door de 4xe-connectiviteit van Jeep, die gebruiksgegevens (zoals oplaadfrequentie en elektrisch rijden) in realtime doorstuurt naar Kiri, die op zijn beurt de gegevens verwerkt om de KiriCoin te bepalen die door Jeep-klanten worden gegenereerd.

Dit programma is dus een duidelijk voorbeeld van de uitvoering van het investeringsplan van 30 miljard dollar in elektrificatie en software, dat door de Groep werd aangekondigd op de EV Day in juli 2021 en werd bevestigd bij de voorstelling van de langetermijnstrategie - Dare Forward 2030 - in maart 2022.

Anne-Lise Richard, Global Head van de Business Unit e-Mobility, zei: "Het doel van dit initiatief is om een gemeenschap te creëren van mensen die milieuvriendelijker leven, door middel van het innovatieve loyaliteitsprogramma dat de adoptie van een duurzamere levensstijl aanmoedigt. Het Jeep-gamma is het ideale instrument om dit ecologische project, dat exclusief door Stellantis wordt uitgevoerd, in de praktijk te brengen.

Exclusieve 4xe plug-in hybride technologie heeft geresulteerd in de meest efficiënte en technologisch geavanceerde Jeep®-modellen die de legendarische 4x4-capaciteiten van het merk behouden en tegelijkertijd milieuvriendelijke mobiliteit bieden.

Stellantis, dat de merken Fiat en Jeep omvat, is daarmee de enige autofabrikant ter wereld die duurzaam rijden stimuleert, met Kiri, door middel van een systeem dat milieuvriendelijk gedrag bij zijn klanten beloont.