artikel headerimage

27/1/2021

Eerste leveringen van de Fiat New 500 in Luxemburg met LeasePlan

De Fiat New 500, de eerste volledig elektrische auto van Fiat, komt aan in het Groothertogdom Luxemburg. Dankzij LeasePlan worden 40 modellen van het Fiat New 500 gamma, 100% elektrisch, geleverd aan Luxemburgse bedrijven en particulieren die gekozen hebben voor een milieuvriendelijkere mobiliteitsoplossing. Deze levering geeft aanleiding tot een belangrijke samenwerkingsovereenkomst tussen LeasePlan en FCA/Stellantis in Luxemburg.

In het kader van deze overeenkomst biedt LeasePlan leaseoplossingen voor de merken FCA/Stellantis (Fiat, Alfa Romeo, Jeep, Abarth) voor professionals, maar ook voor particulieren met haar aanbod "Lease Plus", een unieke mobiliteitsoplossing die LeasePlan aanbiedt via Spuerkeess, de grootste bank van Luxemburg voor retailbankieren en KMO's. Samen ondersteunen de partners nieuwe manieren om de auto te "consumeren", die flexibeler, veiliger en duurzamer zijn. Vanaf nu zijn alle versies van de Fiat New 500 beschikbaar voor leasing met "all-inclusive" oplossingen en een maandelijkse huurprijs vanaf €265 excl. BTW voor bedrijven en €290 incl. BTW voor particulieren.

Joel Fernandes, CEO van LeasePlan Luxemburg, licht toe: "We zijn er trots op bij te dragen aan de eerste leaseleveringen van de 100% elektrische Fiat New 500 in Luxemburg. Dankzij deze geweldige samenwerking zijn wij verheugd dat wij speciaal voor onze klanten een exclusieve preview van deze noviteit kunnen aanbieden. Met de overheidspremie van €8.000 die in de huur is inbegrepen, worden elektrische voertuigen betaalbaarder en zien we een trend naar het gebruik in plaats van het bezit van het voertuig. Door te kiezen voor het leasen van een elektrische auto, kiest de consument voor de zekerheid, de risicoloosheid, het comfort en de transparantie die geboden worden door vaste maandelijkse betalingen, inclusief alle diensten. Leasing is zonder meer de beste oplossing en een uitstekende gelegenheid om over te schakelen op elektromobiliteit.”

Christian Vollrath, Fleet & Business Belux Senior Manager van het merk Fiat, voegt hieraan toe: "De Fiat New 500 is de derde generatie van het meest iconische model van Fiat en wij zijn er dan ook van overtuigd dat de ontwikkeling van dit nieuwe model perfect zal voldoen aan de eisen van professionele en particuliere automobilisten in de 21e eeuw. Het jaar 2020 bracht ons goed nieuws, daar het, naast de New 500, de samenwerking van Leaseplan Luxemburg en FCA/Stellantis mogelijk heeft gemaakt. Ik ben blij met deze fijne samenwerking met Leaseplan en ik ben er zeker van dat deze leveringen van nieuwe elektrische Fiat New 500's zullen worden gevolgd door vele andere. Ik wil Leaseplan Luxemburg bedanken, dat ik nu al beschouw als onze bevoorrechte partner op de Luxemburgse markt".

De missie van de Fiat New 500 is het wijzigen van de regels voor emissievrije voertuigen. Om de toekomst van de 500 voor te bereiden, heeft het merk Fiat gebouwd op de kenmerken die hem uniek hebben gemaakt. De eerste generatie, die in de jaren zestig werd gelanceerd, richtte zich ook op mobiliteit en vrijheid. De 500 introduceerde een radicale verandering en werd een zeer populair merk. Deze auto is altijd in de voorhoede van de vooruitgang gebleven en heeft zich sinds zijn debuut 63 jaar geleden bewezen als een icoon.

De Fiat New 500 is in 2020 al meerdere malen bekroond, met name voor zijn design, en staat voor een investering van meer dan €700 miljoen in Italië, waar hij wordt geproduceerd in de Mirafiori-fabriek in Turijn. Hij is momenteel verkrijgbaar in twee koetswerkvarianten (berline en cabriolet), binnenkort komt de derde 3+1-variant, die begin 2021 op de markt wordt gebracht.

Bij het ontwerp van de eerste 100% elektrische auto van de Groep hebben de ingenieurs van FCA een nieuw technisch platform rond de elektrische motor gecreëerd, waarin nieuwe besturings-, veiligheids- en entertainment-technologieën zijn geïntegreerd. Het resultaat is een auto die de beste dynamische prestaties in zijn klasse biedt, wendbaar en aangenaam om te rijden, comfortabel, stil en altijd geconnecteerd..

Hoeksteen van de ontwikkeling was het objectief van de ingenieurs om hem het gebruiksgemak van een smartphone te geven, om hetzelfde concept om te zetten naar de automobielindustrie. Dit was het uitgangspunt van het technologische "ecosysteem" van de New 500, dat erop gericht was om klanten op een intuïtieve manier te helpen bij het gebruik van een auto. Het doel was om alle domoticasystemen die het leven gemakkelijker en aangenamer maken, over te brengen naar de New 500: van een wifi-hotspot naar de Alexa-stemassistent.